Kvalitet

Vårt kvalitetsprogram har sina rötter i vår 85-åriga historia. Kvalitet är en god grund att stå på, sa Byggmästaren.

Allt sedan företagets start är kvalitet vårt rättesnöre i verksamheten. Det gäller kvalitet i produkter och tjänster och kvalitet i umgänget mellan människor. Vi bygger vidare på ”Den goda byggmästareandan” med långsiktighet och totalekonomi för ögonen.

Vårt mål är att vi skall tillfredställa kundens önskemål, behov och krav och helst kunna överträffa förväntningarna. Vår företagsstil förutsätter att nära samarbete med kunden i en marknads- och kundorienterad organisation. Huvudlinjen är att alla medarbetare i företaget skall ges och ta ansvar. Medarbetarnas engagemang skapas genom kunskap och delaktighet i genomförande och utveckling av kvalitetsarbetet.

Vårt kvalitetssystem skall fortlöpande utvärderas och förbättras så att förbättringar i verksamheten uppnås. Vår grundinställning skall vara att göra rätt från början. Därmed minskar kvalitetsbrister och felkostnader. Bättre kvalitet och effektivitet ger ökad kundnytta parad med affärsnytta. Detta kallar vi MerVärden.

Ivar Kjellberg Byggnads AB är kvalitetscertifierade i enlighet med ISO 9001:2008 standarden.